aikuiskoulutus Turussa

aikuiskoulutus Turussa
4.3.2011 14:05
tuula
1
Hei!
Opiskelen parhaillani koulunkäyntiavustajaksi Turun kristillisellä opistolla.Haluaisin jatkaa opintojani Turussa, mutta miten? Olen aikuisopiskelija, tehnyt yli 20v työtä lastenohjaajana,olen myös kädentaitojen ja ohjauksen artesaani ja pakolaisohjaaja,joten työ maahanmuuttajien parissa kiinnostaa myös todella paljon.Haluaisin työhön maahanmuuttajien opetuksen pariin. Olen suorittanut myös approja yliopistossa. Mitä ja miten minun tulisi opiskella, mihin hakea opiskelemaan Turussa? Sosionomiksi, opettajaksi, erityispedagogiikkaako? Kiitos vastauksesta jo etukäteen?

RE: aikuiskoulutus Turussa
4.5.2011 9:09
Leena
6

Hei Tuula!
Eikö tuo mainitsemasi ammattikorkeakoulun sosiaaliala (=sosionomi) olisi hyvä sinulle? Sitä voi opiskella aikuiskouluksena Turun AMK:ssa.

"Hakukelpoisuuden antaa sosiaali- ja terveysalan ammatillinen perustutkinto tai sitä vastaava aiempi sosiaalialan kouluasteen (päivähoitaja, kodinhoitaja, kehitysvammaisten-hoitaja) tai opistoasteen tutkinto (sosiaalikasvattaja, sosiaaliohjaaja, kehitysvammaisten ohjaaja, sosiaalialan ohjaaja).

Lisäksi hakijalla tulee olla vähintään kaksi vuotta yleistä työkokemusta. Työkokemuspisteitä saa vasta tämän ylittävästä sosiaalialan työkokemuksesta."

Varmasti sinun opiskeluhistoriallasi olisit hakukelpoinen, ja työkokemuksesta saisit ihan huippupisteet!
Haku tältä vuodelta on ikävä kyllä jo loppunut (12.4), mutta ensi kevään yhteishaussa voisit hakea. Syksylläkin on AMK-yhteishaku, mutta ymmärtääkseni sosiaaliala aikuiskoulutuksena ei ole tuolloin haussa - kannattaa kuitenkin toki varmistaa koululta, sillä satavarma en tästä ole.

Vaikea näin ulkopuolisena sanoa, mitä sinun tulisi opiskella ja missä, kannattaa miettiä tarkkaan mitä itse haluat tehdä ja montako vuotta opiskella. Eikö sosionomi voi ainakin työskennellä juuri maahanmuuttajien kanssa?

Oletko kiinnostunut tästä keskustelusta: aikuiskoulutus Turussa? Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi saat jatkossa viestin suoraan sähköpostiisi joka kerta kun keskusteluun tulee uusia lisäyksiä.

Kysy Studentum.fi:ltä!

Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi tulet jatkossa saamaan kuukausittaisen uutiskirjeemme.
Ole ystävällinen ja täytä kaikki pakolliset kentät

Ole ystävällinen ja täytä kaikki pakolliset kentät