Näyttää 1-20 koulutusta 617 tuloksesta
4
...
31

Kauppatieteet / Liiketalous - liiketalous, kaupallinen ala, talousala -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Kaupallisen alan koulutusta tarjotaan useissa eri ammattikorkeakouluissa sekä Suomessa että ulkomailla, joten koulutustyypeissä on mistä valita. Tietyt ammatit vaativat yliopistokoulutuksen, mutta suurin osa ammateista on tutkinnon suhteen joustavampia. Avoin yliopisto tarjoaa korkealaatuista tutkimukseen perustuvaa liiketoimintaosaamisen koulutusta Suomessa.  Avoimessa yliopistossa voi opiskella vaikkapa vain yhden opintojakson tarvitsemaansa tietoa tai sitten suorittaa laajempiakin kokonaisuuksia aina kauppatieteiden maisterin tutkintoon saakka ns. avoimen väylän kautta.

Kauppatieteiden opiskelu korkeakoulussa

Kauppatieteisiin lasketaan useimmat kauppakorkeakouluissa tai yliopistojen kauppatieteellisissä yksiköissä opetettavat aineet. Näitä ovat liiketaloustieteet sekä yleiset taloustieteet. Kauppatieteiden tutkimukselle ja opetukselle leimallista on sen kansainvälisyys. Suuri osa tutkimuksista julkaistaan nykyään englannin kielellä ja myös yliopistollisena oppimateriaalina käytetään paljon englanninkielistä kirjallisuutta.

Liiketaloustieteet

• Johtaminen ja organisaatiot
  • Kansainvälinen liiketoiminta
  • Laskentatoimi
  • Logistiikka
  • Markkinointi
  • Rahoitus
  • Talousoikeus
  • Tuotantotalous
  • Yrittäjyys

Yleiset taloustieteet

• Kansantaloustiede
  • Talousmaantiede
  • Talousmatematiikka
  • Taloussosiologia
  • Tietojärjestelmätiede
  • Yritysjuridiikka

Kauppatieteet

Liiketalouden opiskelu ammattikorkeakoulussa

Ammattikorkeakouluissa voi suorittaa 3,5 vuoden pituisen liiketalouden ammattikorkeakoulututkinnon. Liiketalouden koulutusohjelmasta valmistunut tradenomi voi työskennellä mm. liiketalouden suunnittelu-, johto- tai asiantuntijatehtävissä.

Koulutusohjelmassa on lukuisia suuntautumisvaihtoehtoja, kuten markkinointi, taloushallinto, rahoitus, kansainvälinen liiketoiminta ja henkilöstöjohtaminen. Suuntautumisella on vaikutusta tulevaan ammattiin. Markkinointiin suuntautuneen tradenomin ammattinimikkeitä ovat esimerkiksi markkinointiassistentti, mediasuunnittelija, markkinointipäällikkö, account manager, mainospäällikkö, myyntipäällikkö, myyntiedustaja tai myyntineuvottelija.

Talouden ammatillinen koulutus

Ammattikouluissa talousalan opintoja voi suorittaa 3-vuotisen liiketalouden perustutkinnon muodossa. Liiketalouden perustutkinnon suorittaneet merkonomit toimivat liiketaloudellista osaamista vaativissa tehtävissä koulutusohjelmasta riippuen esimerkiksi asiakaspalvelussa, toimistopalveluissa, tietopalveluissa tai taloushallinnossa.

Perustutkinnon lisäksi ammattikouluissa voi opiskella ammatti- tai erikoisammattitutkinnon. Talousalan ammattitutkintoja ovat mm. markkinointiviestinnän, rahoitus- ja vakuutusalan, taloushallinnon sekä yrittäjän tutkinnot, erikoisammattitutkintoja esimerkiksi johtamisen, ulkomaankaupan ja yritysneuvojan tutkinnot.

Kauppatiede, Liiketalous

Opiskelu ulkomailla

Monet haluavat myös opiskella ulkomailla, jolloin yleisin tapa on opiskelijavaihto. Vaihtoon voi päästä opiskelijavaihto-ohjelmien kautta tai hankkimalla vaihto-opiskelupaikkansa itse. Suomalaiset oppilaitokset osallistuvat moniin erilaisiin vaihto-ohjelmiin, joiden lisäksi niillä saattaa olla omia vaihtosopimuksia.

Vai oletko kenties kiinnostunut suorittamaan koko kaupallisen alan koulutuksen ulkomailla? Tuhannet suomalaiset suorittavat tutkintoaan ulkomailla, etkä siis ole yksin miettiessäsi tätä mahdollisuutta.

Sinun kannattaakin ottaa yhteyttä suoraan kiinnostuksesi kohteena olevaan kouluun saadaksesi kaikki tarvittavat tiedot.

Lisätietoa

Kauppatieteet / Liiketalous - koulutusalan alakategorioihin olemme keränneet tarkempaa tietoa tietyistä kaupallisen alan suuntautumisvaihtoehdoista. Voit siis lukea lisää aiheista johtaminen, organisaatiot, henkilöstö, kansainvälinen liiketoiminta, rahoitus, taloushallinto ja laskentatoimi sekä yrittäjyys klikkaamalla kyseistä kategoriaa. Onnea opintoihisi!

Vertaile koulutuksia