Jonnan tarina

Suomen Eläinkoulutuskeskus

Jonnan tarina

Jonna Korpela: "Opinnot Eläinkoulutuskeskuksella olivat erinomainen startti unelmalle. Ilman niitä en olisi uskaltanut lähteä viemään sitä eteenpäin!"

1. Milloin suoritit perusopinnot ja mahdolliset syventävät opinnot (mitkä ne olivat)?

Suoritin perusopinnot 2018.

2. Miksi hakeuduit opiskelemaan Eläinkoulutuskeskukseen? Mikä oli tavoitteesi opiskelun suhteen?

Omat juureni on hevosmaailmassa ja siellä päädyinkin aikanaan koulutuskysymysten eteen hankittuani oman hevosen. Halusin rakentaa ystävyyden hevosen kanssa ja olin ehdoton, että kaiken mitä siltä vaadin tulisi olla hevoselle reilua ja mielekästä. Opiskelin itse kouluttamista ja harjoittelin asioita hevoseni kanssa. Koulutettavaa oli paljon, mutta siitä muodostui meille miellyttävä ja levollinen tapa olla yhdessä. Kouluttaminen ei rajoittunut vain tiettyihin hetkiin, vaan oli ennemmin tapa kohdata arjen tilanteita ja päästä niistä rennoin mielin eteenpäin.

Hakeuduin kurssille, sillä tahdoin saada vahvemman teoriatiedon ja sitä kautta paremmat eväät käyttää koulutuksen keinoja suunnitelmallisemmin ja viedä opetettuja asioita vielä eteenpäin. Toivoin vahvistusta omiin taitoihini kouluttamisessa niin, että voisin olla paremmin avuksi myös muille.

3. Minkälaisia valmiuksia opiskelu sinulle antoi?

Opinnot antoivat aivan erinomaiset tiedot teoriasta, aivan kuten olin toivonut. Opetus nojasi tutkittuun ja ajantasaiseen tietoon, asiat käsiteltiin perusteellisesti ja niitä myös haastettiin pohtimaan kattavasti eri näkökulmista. Käytännön koulutukset olivat mielekkäitä päiviä, joissa päästiin hyvässä ilmapiirissä harjoittelemaan asioiden siirtämistä käytäntöön. Sekä omat itsenäisesti tehdyt ja raportoidut koulutukset että käytännönpäivät vahvistivat koulutustaitoja. Niiden avulla sai valmiuksia suunnitella koulutusta ja sovittaa niitä erilaisiin tilanteisiin, jolloin haluttuun tavoitteeseen olisi mahdollisuus päästä.

4. Mitä muuta hyötyä opiskelusta oli?

Omat ajatukset eläinten käsittelystä, hyvinvoinnista ja eläinlähtöisestä kouluttamisesta saivat vahvistusta. Oli ihana kuulla tutkittua tietoa ajatustensa tueksi ja saada varmistus että on oikealla tiellä. Samalla oppimisentaidotkin saivat hyvää päivitystä opiskeluvuosien jälkeen. Opinnot lisäsivät intoa jatkaa kouluttamista, rohkeutta kokeilla erilaisia asioita sekä ennen kaikkea uskallusta havainnoida kaikkea tekemistä, minkä avulla koulutuksen etenemisen seuraaminen ja tavoitteisiin pääsy on mahdollista.

5. Mitä teit opiskelujen jälkeen ja mihin tuo tie sinut vei? Toimitko nykyään esim. eläinalan yrittäjänä tai oletko keskittynyt harrastuslajien kouluttamiseen tai jotain muuta?

Opintojen suorittamisen jälkeen perheeseemme syntyi toinen lapsi ja jatkoin kotiäitiyttä. Omasta leipätyöstä poissaoleminen antoi kuitenkin mahdollisuuden päästä tekemään kouluttamista enemmän. Omalla toiminimellä (Toiminimi Jonna Korpela) on mahdollisuus kartuttaa omaa kokemusta ja suunnitella hiljalleen omia unelmia eteenpäin. Opinnot Eläinkoulutuskeskuksella olivat erinomainen startti tälle unelmalle, ilman niitä en olisi uskaltanut lähteä viemään tätä eteenpäin!

Lue lisää Suomen Eläinkoulutuskeskus

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Suomen Eläinkoulutuskeskus? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.