Sarin tarina

Kankaanpään opisto

Sarin opintopolku johtamiskoulutuksessa

"Ennen johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon aloittamista Kankaanpään opistossa olin toiminut lähes kolme vuotta koulutusalan yrittäjänä. Yritykseni on Koulutuspalvelu Didaskalos, jolla on koulutustilat aivan Tampereen ydinkeskustassa. Toimin myös Redesan Oy:n yrityssparraajana.

Olin heti yrittäjätaipaleeni alkumetreillä suorittanut yrittäjän ammattitutkinnon ja kouluttautunut myös yrityssparraajaksi. Alun perin olen koulutukseltani kulttuurisihteeri, jolla on pätevyys hoitaa myös kulttuuri- ja nuorisosihteerin yhdistelmävirkaa. Sen jälkeen olen jatkanut kouluttautumistani pitkin työuraani.

Koulutus- ja opetusalalla olen työskennellyt kaikkiaan 18 vuotta. Sitä ennen toimin muutamassa kunnassa kulttuuri- ja nuorisosihteerinä.

Opiskelu Kankaanpään opiston Tampereen toimipisteessä lähti hyvin ja tehokkaasti käyntiin. Koulutuksen alussa kävin vastuuopettajani kanssa läpi asiat, jotka täytyy suorittaa johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkintoa varten.

Pääosin opiskelu tapahtuu verkossa, mutta sovittuina ajankohtina kävin kuuntelemassa opiston Tampereen toimipisteessä hyviä luentoja ja samalla sain henkilökohtaista ohjausta koskien omaa yritystäni.

Yrittäjänä minulla on joskus vaikea löytää aikaa opiskelua varten, mutta verkon kautta opiskeleminen on tehnyt minulle opiskelun mahdolliseksi juuri silloin, kun minulla on siihen aikaa. Verkossa oleva opintomateriaali on ollut todella mielenkiintoista ja niihin liittyvät opintotehtävät ovat aina olleet omaa yritystä hyödyntäviä.

Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon suorittaminen antaa hyvät valmiudet menestyä johtamistehtävissä ja erityisesti oman yrityksen johtamisessa. Koulutuksen aikana otetaan huomioon yrityksen kokonaisvaltainen johtaminen ja sen suorittamisen aikana opiskelija saa sekä uusia ideoita että neuvoja johtamisensa kehittämiseen.

Olen kokenut todella hyödylliseksi sen, että Kankaanpään opiston ammattitaitoiset johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon opettajat ovat tutustuneet yritystoimintaani, ja että olen voinut yhdessä heidän kanssaan kehittää yritystoimintaani.

Koulutuksen alkuhetkestä lähtien olen kouluttajieni tukemana ja kannustamana kehittänyt yritystäni. Tiedän kokemuksesta, että yrittäjällä ei ole paljon aikaa oman yritystoiminnan suunnitteluun ja kehittämiseen. Tämän tutkintokoulutuksen aikana olen saanut keskittyä rauhassa yritystoimintani suunnitteluun ja kehittämiseen. Yrittäjälle ja yrityksen kehittymiselle tämä on ensiarvoisen tärkeää.

Suorittaessani johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkintoa Kankaanpään opistossa, olen ollut erityisen tyytyväinen siihen, miten hyvin ja henkilökohtaisesti opiskelijaa ohjataan ja koulutetaan. Vuorovaikutus opiskelijan ja kouluttajan välillä on aktiivista ja kehittävää. Opiskelijaa rohkaistaan ja kannustetaan eteenpäin. Opiskelu Kankaanpään opistossa on tehokasta, antoisaa ja mukavaa."

Sari Leskinen
kouluttaja, yrityssparraaja ja yrittäjä

Lue lisää Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Kankaanpään opisto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.