Ammatilliset perustutkinnot

Lähiopetus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Kokki tai tarjoilija

Opiskele kokiksi tai tarjoilijaksi ja kehitä osaamistasi Ahlmanin upeassa miljöössä ja ainutlaatuisissa oppimisympäristöissä lähiruoanparissa!

Ravintola- ja catering-alan perustutkinto antaa monipuoliset ja hyvät taidot muun muassa ruoanvalmistuksesta tarjoiluun sekä vastuullisuudesta ja lähiruoasta asiakaspalveluun. Tulisiko sinusta esimerkiksi seuraava kestävän kehityksen gastronomi, huippukokki tai ravintolapäällikkö? Koulutus räätälöidään opiskelijalle sopivaksi.

Tutkinnon suorittanut kokki:

• osaa toimia ruoanvalmistuksen tehtävissä erilaisin liikeideoin tai toiminta-ajatuksin toimivissa ravintoloissa tai julkisen sektorin toimipaikoissa
  • osaa valmistaa maukasta, ravitsevaa ja terveellistä ruokaa huomioiden erityisruokavaliot
  • osaa laittaa ruoan esille annoksittain tai suurelle joukolle
  • työskentelee ravintoloissa, catering-alalla, henkilöstöravintoloissa, kahviloissa, juhla- ja pitopalveluissa, lasti- ja matkustajalaivoissa sekä suurkeittiöissä.

Tutkinnon suorittanut kokki voi työskennellä mm.:

• Ravintolakokkina ravintoloissa (hotellit, korkeatasoiset ravintolat yms.)
  • Pitokokkina
  • Pääkokkina
  • Suurtalouskokkina
  • Keittäjänä

Tutkinnon suorittanut tarjoilija:

• osaa toimia asiakaspalvelijan tehtävissä erilaisin liikeideoin tai toiminta-ajatuksin toimivissa ravintoloissa tai julkisen sektorin toimipaikoissa
  • osaa kunnostaa asiakastiloja ja laittaa esille myytäviä tuotteita
  • osaa esitellä, myydä ja tarjoilla ruokia ja juomia
  • työskentelee ravintoloissa, henkilöstöravintoloissa, pubeissa, yökerhoissa, liikenneasemilla, kahviloissa, pikaruoka-, juhlapalvelu- tai matkailuyrityksissä sekä suurtalouden toimipaikoissa

Tutkinnon suorittanut tarjoilija voi työskennellä mm.:

• Ruokaravintoloissa
  • Kahviloissa
  • Pubeissa / baareissa
  • Laivoissa
  • Hotellin ravintoloissa

Hakeminen ja kelpoisuus

Voit hakeutua ravintola- ja catering-alan perustutkintoon jatkuvassa haussa tai kevään haussa ja valita suuntautumisesi opintojen alussa tai opintojen aikana.

Koulutukseen haetaan valtakunnallisessa yhteishaussa osoitteessa www.opintopolku.fi tai jatkuvassa haussa AhlmanEdun kotisivujen kautta.

Tutkinto / todistus

Kustannukset

Perustutkinnon suorittaminen on opiskelijalle maksutonta ja opiskelupäiviin kuuluu lounas. Kustannuksia voi tulla esimerkiksi oppikirjoista, opintoretkistä, työvaatteista ja -jalkineista sekä muista opiskelumateriaaleista.

Jätä soittopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Ravintola- ja catering-alan perustutkinto | kokki tai tarjoilija? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.