Näyttää 1-20 koulutusta 48 tuloksesta
  • = Mukana kevään yhteishaussa
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-20 koulutusta 48 tuloksesta

Maa/metsä/puutarha -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Luonnonvara-ala on muuttunut paljon viime aikoina niin EU:n kuin ympäristön muutosten myötä. Maatalouden rooli on tärkeä Euroopan unionin jäsenvaltioissa. Maatalous on paitsi ruoan raaka-aineen tuottaja, myös maaseutumaiseman ylläpitäjä ja maaseudun elävöittäjä. Maa, metsä ja puutarhakoulutuksista voit valmistua moniin eri ammatteihin. Alta löydät muutamia esimerkkejä alan aikuiskoulutuksesta ja tutkinnoista.

Agrologi

Agrologi tai agrologi (AMK) (engl. Bachelor of Natural Resources) on maatalousalan ammattikorkeakoulututkinnon, aikaisemmin opistoasteen, suorittanut henkilö. Agrologikoulutusta tarjoaa yhdeksän ammattikorkeakoulua eri puolella Suomea. Aikuisten agrologiopintoihin sisältyy kieli- ja viestintäopintoja, tietotekniikkaa, matemaattisia opintoja sekä tutkimusopintoja. Keskeisiä ammattiopintoja ovat kotieläintalous, kasvinviljely ja metsätalous. Perehdyt myös maaseudun yritystoimintaan ja maaseudun energiatalouteen. Voit erikoistua bioenergiaan, maaseutupalveluihin, tuotantoteknologiaan tai ympäristönhoitoon.

Metsätalousinsinööri

Metsätalouden aikuiskoulutus antaa uusimman tutkimuksen mukaiset ja käytäntöön sovelletut tiedot ja taidot toimia metsätalouden suunnittelijana, metsänhoidon tai puunhankinnan esimiehenä, tai hallinto-, koulutus-, markkinointi-, neuvonta-, kehittämis- ja kansainvälisissä tehtävissä.  Esimerkiksi Tampereen ammattikorkeakoulusta voit valmistua metsätalousinsinööriksi.

Puutarhuri

Opiskelu kestää peruskoulupohjaisena kolme vuotta (120 ov) johon sisältyy 20 opintoviikkoa työharjoittelua. Opiskelu on mahdollista myös ylioppilaspohjaisena, aikuiskoulutuksena tai oppisopimuskoulutuksena. Putarhatalouden perustutkinnon suuntautumisvaihtoehtoja ovat viherala (viherrakennus), kukka- ja puutarhakauppa-ala sekä viljelyalalta valmistuneet puutarhurit voivat hakeutua erikoistumaan floristiksi, puisto- tai viljelypuutarhuriksi, arboristiksi (puunhoitaja) yhden vuoden kestävässä ammattitutkintoon valmistavassa koulutuksessa sekä ammattikorkeakouluun hortonomiksi.

Maa/metsä/puutarha

Vertaile koulutuksia