Erikoisammattitutkinnot

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto (kaupan ala)

Mercuria kauppaoppilaitos Oy, paikassa Vantaa (+1 sijaintia)
Pituus
1 vuosi
Pituus
1 vuosi
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto (kaupan ala)

Mies istuu kuulokkeet päässä, mustaharmaa kuva

Kehitä kaupan johtamisosaamistasi hyvässä seurassa!

Kaupan alan liiketoiminnan erikoisammattitutkinto tarjoaa oivalluksia ja uusia näkökulmia vastuulliseen liiketoimintaan, asiakaskokemuksen kehittämiseen ja osaamisen johtamiseen. Opit hyödyntämään palvelumuotoilun työkaluja liiketoiminnan vauhdittajana ja analysoimaan toiminnan tunnuslukuja entistä syvemmin.

Tutkinto

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnossa syvennät osaamistasi juuri niillä osa-alueilla, joita haluat kehittää omassa työssäsi. Tutkinnon osia on kolme.

Kaikille yhteinen tutkinnon osa:

• Vastuualueen liiketoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen

Valinnaiset tutkinnon osat, joista valitaan kaksi:

• Ryhmän esimiehenä toimiminen
  • Yksikön myyntityö ja valikoiman kehittäminen
  • Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen

Koulutuksen tavoitteet

Koulutuspäivien avulla varmistamme, että jokaisen päivän jälkeen arkeesi jää uusia taitoja, jotka helpottavat vastuualueesi johtamista.

• ThomasHPA –vuorovaikutusanalyysin hyödyntäminen tiimityössä

• ThomasTEIQue –tunneälyanalyysin hyödyntäminen esihenkilötyössä

• case-harjoitukset, workshopit ja erilaiset osallistavat menetelmät koulutuspäivillä

Tutkinto tarjoaa oivalluksia ja uusia näkökulmia vastuulliseen liiketoimintaan, asiakaskokemuksen kehittämiseen ja osaamisen johtamiseen. Opit hyödyntämään palvelumuotoilun työkaluja liiketoiminnan vauhdittajana ja analysoimaan toiminnan tunnuslukuja entistä syvemmin.

Toteutus

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnon voit suorittaa oppisopimuskoulutuksena, joka on joustava tapa yhdistää työ ja opiskelu.

Oppisopimus edellyttää

• työsuhdetta ja tutkinnon vaatimuksiin sopivia työtehtäviä

• vähintään 25 työtuntia viikossa

• työpaikalta henkilöä, joka toimii työpaikkaohjaajana ja -arvioijana

Koulutus toteutetaan monimuotoisena. Koulutuspäivät järjestetään kerran kuukaudessa klo 9-16.

Osa koulutuspäivistä järjestetään verkossa ja osa paikan päällä Mercuriassa.

Koulutuspäiviä on opintojen aikana 11 kpl.

Ryhmäkohtaiset aikataulut löytyvät oppilaitoksen omilta sivuilta.

Hakeminen

Koulutukseen haetaan oppilaitoksen omilta kotisivuilta löytyvällä sähköisellä hakulomakkeella.

Tutkinto / todistus

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto

Kohderyhmä

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto sopii sinulle, joka työskentelet kaupan alalla

• asiantuntija- tai esihenkilötehtävissä

• myynnin kehittämistehtävissä

• valikoimatyön kehittämistehtävissä

Toimenkuvaasi kuuluu vastuu oman yksikkösi tai vastuualueesi operatiivisesta toiminnasta sekä kannattavuudesta ja lisäksi osallistut liiketoiminnan suunnitteluun.

Opinnot eivät edellytä aikaisempaa koulutusta tai tutkintoa. Tutkinto antaa sinulle jatko-opintokelpoisuuden korkeakouluopintoihin. Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto on opetushallituksen myöntämä virallinen tutkinto.

Kustannukset

Osallistumismaksu oppisopimuksella on 300€
ja omaehtoisena opiskeluna 750€.

Aikataulu

Opintojen kesto on n. 1 vuosi ja laajuus 180 osp.

Tarkemmat aikataulut löydät kouluttajan sivuilta.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto (kaupan ala)? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.