Ammatillinen koulutus

Käyttäytymisneuvoja ja ongelmakoirakouluttaja, aikuiskoulutus (verkko-opiskelu)

Pituus
1,5 vuotta
Seuraava aloitus
Sopimuksen mukaan katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
Pituus
1,5 vuotta
Seuraava aloitus
Sopimuksen mukaan katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Käyttäytymisneuvoja ja ongelmakoirakouluttaja, aikuiskoulutus (verkko-opiskelu)

Käyttäytymisneuvojan ja ongelmakoirakouluttajan koulutuksen opiskeluun edellytetään Koulutusohjaajan koulutuksen käymistä alle.

Käyttäytymisneuvojan ja ongelmakoirakouluttajan -koulutuksessa opiskelet niin teoriaa kuin käytäntöä. Tapaamisten välillä teet kotitehtäviä, käytännön harjoittelua ja oikeiden asiakastapausten hoitamista.

Koulutuksessa käsitellään mm. seuraavia asioita:

• Mikä on ongelmakoira
  • Millainen on hyvä ongelmakoirakouluttaja?
  • Ongelmakoiravastaanotto
  • Hyvä johtajuus, stressikäyttäytyminen ja rauhoittavat signaalit
  • Vaistonvarainen toiminta
  • Koirarodun vaikutus käyttäytymiseen
  • Rodun mukanaan tuomia ongelmia
  • Koiran muisti
  • Vaistojen mukanaan tuomia ongelmia
  • Pennut ja teini-ikäiset koirat sekä niiden tyypillisimmät ongelmat
  • Aikuiset ja seniori koirat sekä niiden tyypillisimmät ongelmat
  • Pelkokäyttäytyminen
  • Opittu käyttäytyminen
  • Haukkuminen
  • Koiran kehon kieli
  • Koiran aktivointi ja virikkeistäminen ja paljon muuta.

Lopputyönä suoritat käytännön näytön ja teorialopputyön opponointeineen. Suoritettuasi kaikki kotitehtävät ja lopputyöt saat koulutuksesta todistuksen.

Päästäksesi osallistumaan koulutukseen sinulla pitää olla koiralähtösen Koulutusohjaajan koulutus suoritettuna tai vastaavat tiedot pohjaksi.

Käyttäytymisneuvoja ja ongelmakoirakouluttaja verkkokoulutus

Käyttäytymisneuvojan ja ongelmakoirakouluttajan verkkokoulutuksia on kahdenlaisia. Voit opiskella joko Live-verkkokoulutuksessa tai Omatoimisessa verkkokoulutuksessa.

Live-verkkokoulutuksen verkkotapaamisissa on aina opettaja paikalla ja verkkotapaamisten päivämäärät on lyöty lukkoon. Live-verkkokoulutukset alkavat ja päättyvät määrättyinä päivinä. Live-verkkotapaamisista saat aina nauhoituksen. Näin sinulla on mahdollisuus saada läpikäyty informaatio vaikka et olisi pystynyt osallistumaan Live-verkkotapaamisiin.

Omaehtoinen verkkokoulutus toimii niin, että opiskelet itseksesi täysin omaan tahtiisi. Jos sinulle herää kysymyksiä voit aina kysyä opettajalta laittamalla hänelle viestiä sähköpostilla, soittamalla tai opintopohjassa. Meillä on myös käytössä palautetapaamiset, joihin voi varata ajan ja näin pääsee keskustelemaan suoraan opettajan kanssa asioista. Omaehtoiseen verkkokoulutukseen voit lähteä mukaan milloin se sinulle parhaiten sopii. Opiskelutahdin määräät itse oman elämäntilanteesi mukaan. Omatoimiseen koulutukseen voit ilmoittautua ja aloittaa sen vaikka samantien!

Käyttäytymisneuvojan ja ongelmakoirakouluttajan molemmissa verkkokoulutuksissa opiskelet 40 osiota. Verkko-osioiden pituus on maksimissaan kaksi tuntia. Verkkotapaamisiin voit osallistua missä tahansa lienetkin. Lisäksi hoidat asiakkaiden ongelmatapauksia valvotusti koulutuksen aikana.

Käytännön harjoituksia teet tapaamisten välillä koiran/koirien kanssa. Videoit (esim. puhelimella) harjoitukset ja lähetät opettajalle kommentointia varten. Myöskin lopputyökurssi ja käytännön näyttö videoidaan palautteita varten.

Verkkokoulutus sopii sinulle, joka olet kiireinen tai sinun on hankalaa matkustaa opiskelun perässä. Tämä sopii myös sinulle, joka et pysty sitoutumaan määrättyihin opiskelupäiviin säännöllisesti.

Sinulla ei tarvitse olla omaa koiraa osallistuaksesi koulutukseen.

Käyttäytymisneuvojan ja ongelmakoirakouluttajan verkkokoulutuksen aikataulu

Päivämäärät: Seuraava live-koulutus alkaa keväällä 2024.

Verkkotapaamiset pidetään tiistaisin klo 18.00 (kesto noin 2 tuntia) verkossa ja viikonlopputapaamiset la + su klo 10–17.

Käyttäytymisneuvoja ja ongelmakoirakouluttaja monimuotokoulutus

Käyttäytymisneuvojan ja ongelmakoirakouluttajan monimuotokoulutuksessa opiskelet verkossa 40 live tapaamista ja lisäksi opiskelet kolme viikonloppua (la + su) ryhmäopiskeluna.

Verkkotapaamisiin voit osallistua missä tahansa lienetkin. Viikonloppuosiot järjestetään joko livenä tai verkossa riippuen opiskelijoiden toiveista ja sen hetkisestä maailman tilanteesta.

Kotitehtävistä osan videoit (esim. puhelimella) palautteita varten. Lopputyön suoritat viimeisenä ryhmäviikonloppuna tai verkossa riippuen koronatilanteesta.

Tapaamisista verkossa saat nauhoituksen. Näin sinulla on mahdollisuus saada tapaamisissa läpikäyty informaatio, vaikka et olisi pystynyt osallistumaan siihen. Lisäksi nauhoituksista pystyt kertaamaan koulutuksessa käytyjä asioita – kertaus on opintojen äiti.

Sinulla ei tarvitse olla omaa koiraa osallistuaksesi koulutukseen mutta olisi hyvä jos sinulla on käytössä koira harjoituksia varten.

Hakeminen

Lisätietoja ja ilmoittautumiset yhteydenottolomakkeella tai puh +358 50 504 2109

Tutkinto / todistus

Käyttäytymisneuvoja ja ongelmakoirakouluttaja. Koulutuksesta saa todistuksen.

Aikataulu

Seuraava live-koulutus aloitetaan keväällä 2024. Omatoimisen koulutuksen voit aloittaa vaikka heti!

Kustannukset

Verkkokoulutuksen hinta on yhdessä osassa maksettaessa 4 200 euroa (sis. alv).

Voit maksaa myös erissä esim. 300 euroa/kk + 10 euron laskutuslisä/lasku. Pienemmistä eristä sovitaan tarpeittesi mukaan, joten ole yhteydessä.

Lisäksi asiakkaiden ongelmatapausten hoitaminen maksaa hoidettavalle asiakkaalle 50 euroa, jonka Doi Oy laskuttaa asiakkaalta.

Hinta sisältää opetuksen, opetusmateriaalit, lopputyön käytännön ja teorian seurannan arviointeineen sekä varsinaisen opiskelun ulkopuolella tapahtuvan tarvittavan ohjauksen ja tietysti todistuksen hyväksytysti suoritetusta koulutuksesta.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Käyttäytymisneuvoja ja ongelmakoirakouluttaja, aikuiskoulutus (verkko-opiskelu)? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.