Näyttää 1-20 koulutusta 75 tuloksesta
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-20 koulutusta 75 tuloksesta

Liikunta / Urheilu

Liikunta ja urheilu ovat laajoja aihealueita opiskelumaailmassa, ja mahdollisia koulutussuuntauksia löytyy lukuisia. Jos olet liikunnallinen ja urheilu on elämäntapasi, tai haluat motivoida tai opettaa muita liikkumaan, liikunnan ja urheilun koulutukset voisivat olla sinua varten. Monia alan koulutuksia yhdistää myös keskittyminen terveyteen ja terveydenhuoltoon, joten kiinnostus terveellisiin elämäntapoihin ja ihmisen anatomiaan on sinulle eduksi.

Liikunta- ja urheilukoulutuksia yliopistossa tai korkeakoulussa

Yliopistossa voit liikunnan ja urheilun alalla opiskella mm. liikuntalääketiedettä, liikuntapedagogiikkaa, fysioterapiaa, liikunnan yhteiskuntatieteitä tai tanssinopettajan maisteriohjelmaan. Lue huolellisesti eri tutkintojen vaatimukset. Esimerkiksi fysioterapiasta kiinnostunut voi hakeutua fysioterapian pääaineopintoihin tai terveystieteiden opettajan opintoihin - pääsyvaatimuksena opintoihin on fysioterapeutin tai lääkintävoimistelijan tutkinto.

Liikunta- ja urheilukoulutuksia ammattikorkeakoulussa

Jos haluat opiskella liikuntaan liittyvän koulutuksen ammattikorkeakoulussa, voit esimerkiksi suorittaa  liikunnan ja vapaa-ajan koulutusohjelman. Koulutusohjelma on suunnattu aikuisille työssä oleville liikunnanohjaajan opistoasteen tutkinnon tai liikunnanohjauksen perustutkinnon tai liikunnan ammattitutkinnon suorittaneille henkilöille. Koulutus antaa monipuoliset valmiudet toimia liikunta-alan ohjaus-, asiantuntija- tai esimiestehtävissä mm. julkishallinnossa, kansalaisjärjestöissä tai yksityissektorilla.

Liikunnan ja urheilun ammatilliset koulutukset

Sinulle joka haluat opiskella esimerkiksi liikuntaneuvojaksi tai valmentajaksi, voi ammatillinen koulutus olla erinomainen vaihtoehto. Ammatillisessa peruskoulutuksessa tarjotaan lisäksi mm. nuoriso- ja vapaa-ajan ohjauksen perustutkinto sekä tanssialan perustutkinto. Kuntoutuksen ja liikunnan alalla järjestetään myös erikoisammattitutkintoja.

Liikunta- ja urheilukoulutuksia kansanopistossa

Kansanopistoissa voit opiskella ammatillisen koulutuksen linjoilla, joista valtaosa tarjoaa opintoja vapaa-ajan toiminnan ja liikunnan ohjaamiseen. Kansanopistoissa voit opiskella esimerkiksi nuoriso-ohjaajan, erä-oppaan tai hierojan ammatteihin.

Opiskele liikuntaa ja urheilua ulkomailla

Yleinen tapa ulkomailla opiskeluun on opiskelijavaihto. Vaihtoon voi päästä opiskelijavaihto-ohjelmien kautta tai hankkimalla vaihto-opiskelupaikkansa itse. Suomalaiset oppilaitokset osallistuvat moniin erilaisiin vaihto-ohjelmiin, joiden lisäksi niillä saattaa olla omia vaihtosopimuksia.Jos olet kiinnostunut suorittamaan koko liikunta-alan tutkintosi ulkomailla, kannattaa sinun ottaa yhteyttä suoraan kiinnostuksesi kohteena olevaan kouluun saadaksesi kaikki tarvittavat tiedot.

Vertaile koulutuksia