Ammatilliset perustutkinnot

Viimeinen hakuaika: 2. asteen yhteishaku
Lähiopetus

Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto | mediapalvelujen toteuttaja

Mediapalvelujen toteuttaja on printin ja digin taitaja, joka tuottaa monipuolisia media-alan palveluita, kuten verkkosivujen toteuttamista, valokuvausta, videokuvausta, erilaisten viestintätuotteiden suunnittelua ja toteuttamista aina painotuotteista vuorovaikutteisiin sähköisiin palveluihin. Jos olet haaveillut esimerkiksi valokuvauksen opiskelusta, niin tämä koulutus on sinua varten.

Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkintoon tähtäävän koulutuksen erilaisissa projekteissa tulee tutuksi media-alan monipuolinen tuotantoprosessi kokonaisuudessaan: suunnittelu, toteuttaminen, tuottaminen ja markkinointi. Lisäksi omaksut viestinnän taidot monesta eri näkökulmasta: kuvallisesta viestinnästä, verkkoviestinnästä, puheviestinnästä, ja kirjoitusviestinnästä.

Mikäli harrastat valokuvaamista, valokuvauksen opiskelu kiinnostaa tai sinulla on pohjalla valokuvaajan koulutusta, niin media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto -koulutuksessa pääset kehittämään taitojasi ja laajentamaan kyvykkyyttä myös videokuvauksen puolelle ammattitaitoisessa opetuksessa.

Media-alan työpaikkoja ovat mm. mainostoimistot, paino- ja tulostustalot ja yritysten markkinointiosastot sekä video- ja valokuva-alan yritykset. Media-alan ja viestinnän osaaja voi toimia myös itsenäisenä yrittäjänä.

Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto antaa yleisen jatko-opintokelpoisuuden ammattikorkeakouluihin ja yliopistoihin. Yleinen jatko-opintokelpoisuus tarkoittaa sitä, että voit hakeutua jatkamaan opintojasi korkeakouluihin ja yliopistoihin mille alalle tahansa.

Koulutuksen sisältö

Audiovisuaalisen viestinnän osaamisala

Pakolliset tutkinnon osat:

• Media-alalla toimiminen 15 osp
  • Audiovisuaalinen tuotanto 15 osp
  • Mediamateriaalien tekeminen 15 osp

Valinnaiset tutkinnon osat 100 osp.

Yhteiset tutkinnon osat 35 osp.

Hakeminen

Jos päätät peruskoulun keväällä, voit hakea koulutukseen yhteishaussa osoitteessa www.opintopolku.fi. Jos sinulla on jo ammatillinen tutkinto, ylioppilastutkinto tai korkeakoulututkinto, tai jäit ilman koulutuspaikkaa yhteishaussa, voit hakea jatkuvassa haussa.

Tutkinto on mahdollista suorittaa myös oppisopimuksella.

Tutkinto / todistus

Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto | mediapalvelujen toteuttaja

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto | mediapalvelujen toteuttaja? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.