Ylä-Savon ammattiopisto

paikassa Iisalmi (+ 8 sijaintia)
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Kokki leipomassa

Toteuta suunnitelmasi!

YSAO avaa ovet työelämään, tänään ja huomenna. Ylä-Savon ammattiopisto on alueen, yritysten ja taidon kehittäjä, joka tekee työtä osaavamman maailman puolesta.

YSAO tarjoaa nuorille ja aikuisille ammatillista koulutusta ja järjestää lyhytkoulutuksia. Opiskelijoina on nuoria ja aikuisia yli 4000 noin 150 kunnasta. Koulutuksen voi aloittaa milloin vain, sillä Ylä-Savon ammattiopistoon on jatkuva haku. Antaa taidon näkyä.

Ammattiopiston aihepiirit ovat:

• Luonnonvara
  • Logistiikka
  • Teknologia
  • Työelämä
  • Palvelu
  • Rakentaminen
  • Yhteinen osaaminen

Tutustu koulutustarjontaan koulutuslistauksesta alla.

HUOM!

Nuori tai aikuinen, kaikissa tutkinnoissa jatkuva haku käynnissä. Tutkintotavoitteisten koulutusten tarjonnassa on ammatillisia perustutkintoja, ammattitutkintoja tai erikoisammattitutkintoja. Lisäksi YSAO tarjoaa lyhytkoulutuksia ja ammattipätevyyskoulutuksia.

Ammattitutkinnot on suunnattu jo työkokemusta omaaville henkilöille. Ne ovat ammattitaitoa syventäviä näyttötutkintoja. Näyttötutkinnon suorittamiseen voi liittyä valmistavaa koulutusta. Riittävän työkokemuksen ja alan osaamisen hallitsevien on mahdollista mennä osoittamaan osaamisensa suoraan tutkintotilaisuuksiin.

Haluatko lisätietoa Ylä-Savon ammattiopiston koulutustarjonnasta?

Löydät lisätietoa Ylä-Savon ammattiopiston koulutustarjonnasta ja opintojen sisällöstä alla olevasta koulutuslistauksesta. Jokaisen koulutusesittelyn yhteydessä sinulla on mahdollisuus lähettää Ylä-Savon ammattiopistolle yhteydenottopyyntö ja saada vastauksia opintojen aloittamiseen liittyviin kysymyksiisi. Kysy rohkeasti lisää!

Voit aloittaa opiskelut haluamaasi aikaan, mikäli vain vapaita opiskelupaikkoja on vapaana, haku kaikkiin tutkintoihin jatkuvasti, myös lyhytkoulutuksia tarjolla.

Peruskoulun 9.-luokkaiset ja abit (yo-linjoille) hakevat keväisin helmi-maaliskuussa valtakunnallisen yhteishaun www.opintopolku.fi kautta perustutkintoihin. Muut hakijat voivat hakea perustutkintoihin jatkuvasti. Tarkemmat hakuohjeet löydät Ylä-Savon ammattiopiston kotisivuilta www.ysao.fi/koulutus.

Toimipaikat: Iisalmi – Kiuruvesi – Vieremä – Siilinjärvi –Liperi.

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
Autoalan perustutkinto | ajoneuvoasentaja Iisalmi
Elintarvikealan perustutkinto | leipuri-kondiittori, elintarvikkeiden valmistaja Iisalmi
Eläintenhoidon ammattitutkinto | klinikkaeläinhoitamisen osaamisala Iisalmi
Eläintenhoidon ammattitutkinto | eläinhoitolan osaamisala Iisalmi
Eläintenhoidon ammattitutkinto | Kissojen hoito trimmaamossa, Verkossa
Eläintenhoidon ammattitutkinto | koirahieronnan osaamisala Iisalmi
Erityisruokavaliopalvelujen erikoisammattitutkinto Iisalmi
Erityisruokavaliopalvelujen erikoisammattitutkinto |Erityisruokavalioiden toteuttaminen ammattikeittiössä Verkossa
Hevostalouden ammattitutkinto | hevoshieroja Kiuruvesi
Hevostalouden ammattitutkinto | ratsastuksenopettaja Kiuruvesi
Hevostalouden erikoisammattitutkinto Kiuruvesi
Hevostalouden perustutkinto | hevostenhoitaja Kiuruvesi
Hevostalouden perustutkinto | Peruskengityksen tekeminen Kiuruvesi
Hevostalouden perustutkinto | ratsastuksenohjaaja Kiuruvesi
Hius- ja kauneudenhoitoalan perustutkinto | kampaaja Iisalmi
Isännöinnin ammattitutkinto Iisalmi
Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto Iisalmi
Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto | Asiakkuuksien johtaminen Verkossa
Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto | koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaja Iisalmi
Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto | Ponsse-polku Iisalmi
Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto| levyseppähitsaaja, koneasentaja, koneistaja Iisalmi
Kuljetusalan ammattitutkinto | henkilö-, metsäteollisuuden- ja tavarakuljetusten osaamisalat, puulogistiikka ja maarakennus Iisalmi
Kuntoutus-, tuki- ja ohjauspalvelujen erikoisammattitutkinto Iisalmi
Kuntoutus-, tuki- ja ohjauspalvelujen erikoisammattitutkinto | Mielenterveyden ja psykososiaalisen hyvinvoinnin tukeminen Iisalmi
Liiketoiminnan ammattitutkinto | myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala Iisalmi
Liiketoiminnan ammattitutkinto | projektinhallinta Verkossa
Logistiikan perustutkinto | autonkuljettaja, linja-autonkuljettaja ja yhdistelmäajoneuvonkuljettaja Iisalmi
Luontoalan ammattitutkinto Iisalmi
Lähiesimiestyön ammattitutkinto Iisalmi
Lähiesimiestyön ammattitutkinto | Asiakasuhteiden hoito Useita (2)
Lähiesimiestyön ammattitutkinto | Henkilöstötyö Verkossa
Maarakennusalan ammattitutkinto Useita (3)
Maarakennusalan erikoisammattitutkinto Siilinjärvi
Maaseudun kehittämisen erikoisammattitutkinto Iisalmi
Maatalousalan perustutkinto | eläintenhoitaja Iisalmi
Maatalousalan perustutkinto | maaseutuyrittäjä Iisalmi
Majoitus- ja ravitsemisalan esimiestyön erikoisammattitutkinto Iisalmi
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto | toimitilahuoltaja Iisalmi
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan erikoisammattitutkinto Iisalmi
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Ylä-Savon ammattiopisto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Asevelikatu 4
74100 Iisalmi