Tullikoulu ja leipuri-kondiittorin koulutus

15 tammi 2014
KYSYMYS
Hei, missä voi opiskella tullin tehtäviin ja kauanko opiskelu kestää? Entä leipuri-kondiittori? Asun Pirkanmaan alueella.

15 tammi 2014

Hei,

Helsingin Munkkiniemessä sijaitseva Tullikoulu antaa ammattikoulutuksen tullialan tehtäviin. Tullialan koulutus toteutetaan henkilöstökoulutuksena. Tämä tarkoittaa sitä, että ensin on hakeuduttava tulliin töihin ja tämän jälkeen koulutukseen. Tullikoulutus jakautuu ammatilliseen peruskoulutukseen, jonka pituus riippuu työtehtävästä sekä aihekohtaiseen jatko- ja täydennyskoulutukseen. Tullikoulutukseen ei siis voi hakea erikseen.

Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto sinulle voisi olla Raja- ja merivartiokoulun rajavartijakoulutus. Rajavartijat työskentelevät monenlaisissa tehtävissä niin maalla, merellä kuin ilmassakin. Rajavartioiden työtehtäviin kuuluu muun muassa valvonta- ja tarkastustehtäviä esimerkiksi rajanylityspaikoilla, maastorajoilla ja merialueilla. Vastavalmistuneet rajavartijat työskentelevät työuransa alkuvaiheessa rajatarkastustehtävissä. Opinnot kestävät noin yhden vuoden. Voit kysyä lisää rajavartijakoulutuksesta tämän lomakkeen kautta.

Leipuri-kondiittoriksi voi valmistua elintarvikealan perustutkinnosta. Opinnot kestävät yleensä kaksi vuotta. Jos sinulta löytyy aiempaa työ- tai opiskelukokemusta leipomoalalta, voit suorittaa myös leipurin tai kondiittorin ammattitutkinnon. Ammattitutkinnon suorittaminen kestää yleensä yhden vuoden. Lue lisää leipuri-kondiittorin opinnoista täällä.

Onnea opintoihisi ja iloa uudelle vuodelle!

Terveisin,
Studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua