Itsenäiset maisteriohjelmat

Lähiopetus

Entrepreneurial Management (MBA)| päiväopinnot

rakennuksen sinä ja puita

Olet juuri saapunut oikeaan paikkaan, jos olet kiinnostunut korottamaan tulotasoasi, saavuttamaan rohkeimmatkin uratavoitteesi ja kasvamaan todelliseksi johtajaksi! Lue lisää alta ja hae mukaan!

• MBA-ohjelmassa pääset kehittämään johtamistaitoja kasvaaksesi kansainvälisen yrityksen huippujohtajaksi.
  • Koulutusohjelma on suunnattu erityisesti Skandinavian ja Baltian maista tuleville opiskelijoille.
  • Ohjelma ydistää hyvin sekä teoriaa että tuloshakuisia käytännön harjoittelua.
  • Ammatillista kasvuasi tukee valmentaja, jolta saat henkilökohtaista ohjausta koko MBA-opintojen aikana.
  • Koulutusohjelman järjestää Viron suurin ja kansainvälisin kauppakorkeakoulu.
  • Ohjelma tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia start up -yrityksille, liiketoimintakilpailuja ja kansainvälisiä kesäkursseja.
  • Opinnoissa yrityslähtöisellä ongelmanratkaisulla on keskeinen rooli, ja opit soveltamaan sitä myös dipolomityössäsi.
  • Koulutusohjelma on mahdollista suorittaa 1,5 vuodessa.
  • Opiskelu on joustavaa. Opinnot järjestetään 3 päivän jaksoissa, joita on kerran kuukaudessa. Voit siis työskennellä ja asua Viron ulkopuolella.

Opintojen rakenne

• Yleiset opinnot – saat tietoa kansainvälisestä liiketoimintaympäristöstä ja trendeistä.
  • Perusopinnot – saat yleiskatsauksen liiketoimintajärjestelmistä, järjestelmien integroinnista ja liiketoimintaprosessien arvioinnista. Lisäksi kehität markkinointi- ja johtamistaitojasi.
  • Erikoistumisopinnot – Perehdyt laskentatoimeen ja taloushallintoon. Opit arvioimaan liikeideoita taloudellisesta näkökulmasta ja kasvattamaan yrityksen arvoa.
  • Lopputyö – käytännön kehityshanke ja tutkimusraportti, jossa ratkaiset käytännön ongelman alan teoriatiedon pohjalta.

Uramahdollisuudet

Master of Business Administration (MBA) -ohjelman tarkoituksena on edistää liikkeenjohdosta kiinnostuneiden työuria. Koulutusohjelma mahdollistaakin hyvin monenlaiset urapolut. Ohjelma itsessään on merkittävä sijoitus, joka varmasti heijastuu positiivisesti tutkinnon suorittaneiden palkkapusseihin.

MBA-tutkinnon suorittaneet hallitsevat strategisen päätöksenteon, joka kehittää heidän johtamistaitojaan ja soveltuu hyvin alati muuttuvaan toimintaympäristöön. MBA on monipuolinen ja arvokas tutkinto, jonka myötä sinulla on mahdollisuus valita monenlaisista urapoluista. Kaikki riippuu tavoitteistasi ja mielenkiinnon kohteistasi.

Hakeminen

Hakijalla tulee olla vähintään alempi korkeakoulututkinto tekniikan, tietotekniikan, tieteen tai taloustieteen alalta. Hakijalla tulee olla myös vähintään kolme vuotta kokemusta keskijohdon tehtävistä tai asiantuntijatyöstä. Lisäksi hakijoiden tulee suorittaa GRE General Test-koe, kirjoittaa motivaatiokirje sekä osallistua verkossa suoritettavaan etähaastatteluun.

Koulutukseen haetaan oppilaitoksen omien kotisivujen kautta, ja kotisivuilta löydät myös tarkempaa lisätietoa koulutusohjelmakohtaisista hakukriteereistä ja GRE General Test -kokeesta.

Hakuaika 1.2.2024-1.8.2024.

Tutkinto / todistus

Master of Business Administration (MBA)

Kustannukset

Lukukausimaksu on 3500 € / lukukausi, 7000 €/ lukuvuosi

Tietoa elämisen kustannuksista

Suomalaiset saavat Viroon opintorahaa ja asumislisää. Opintovuoden aikaista tukea saa syyskuusta kesäkuulle noin 460 euroa kuukaudessa. Tämän lisäksi opiskelija voi hakea valtion takaamaa opintolainaa, joka on kandiopiskelijalle 8000 euroa vuosittain (8000e x 3v). Keskimäärin tämä tekee 800 euroa kuukaudessa. Lisätietoja maisteriohjelmille myönnettävistä opiskelijaeduista saat Kelalta.

Tallinnassa eläminen on yleisesti edullisempaa kuin Suomessa, joten omiin elinkustannuksiin voi osittain vaikuttaa itse.

Tallinnan Teknillisen yliopiston asuntoloiden vuokrien hinta on noin 150 euroa kuukaudelta. Kaupungissa vuokralla asuminen kustantaa noin 300–600 euroa kuukaudessa. Jaetussa yksityisessä huoneistossa asuminen (kolmio kämppiksen kanssa) kustantaa n. 300–500 euroa kuukaudessa.

Elintarvikekustannukset Tallinnassa ovat noin 200–250 euroa kuukaudessa.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Entrepreneurial Management (MBA)| päiväopinnot? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.