Ammatilliset perustutkinnot

Liiketoiminnan perustutkinto | merkonomi

Koulutuskeskus JEDU, paikassa Haapajärvi (+1 sijaintia)
Henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
Opintotuki
Opintotukikelpoinen
Seuraava aloitus
Joustavasti (+8 toteutusta)
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: 2. asteen yhteishaku
Lähiopetus, Monimuotototeutus
Henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
Opintotuki
Opintotukikelpoinen
Seuraava aloitus
Joustavasti (+8 toteutusta)
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: 2. asteen yhteishaku
Lähiopetus, Monimuotototeutus

Liiketoiminnan perustutkinto | merkonomi

Kaksi naista juttelee tietokoneiden vieressä.

Merkonomi osaa toimia laaja-alaisesti asiakaspalvelun, myynnin, markkinoinnin, taloushallinnon sekä toimistotyön erilaisissa työtehtävissä. Liiketoiminnan perustutkinnon voi rakentaa erilaisista tutkinnon osista ja valinnaisuuden avulla opiskelija voi monipuolistaa tutkintoa eri alojen tarpeisiin. Merkonomin tutkinto soveltuu erittäin hyvin myös yrittäjyydestä kiinnostuneille henkilöille.

Merkonomilla on yleistä liiketalouden osaamista, hyvät yhteistyö- ja viestintätaidot, kielitaitoa ja tietoteknistä sekä talouden ja kannattavuuden osaamista.

Työelämässä

Merkonomit työskentelevät valmistuessaan laaja-alaisesti yrityksen eri osa-alueilla. Vähittäiskaupan ala työllistää suuren osan valmistuneista opiskelijoilta. Monipuolisia työtehtäviä ovat esimerkiksi myyjä, visualisti, myyntineuvottelija, rahoitus- ja vakuutusalan palveluneuvoja, kirjanpitäjä, reskontranhoitaja sekä toimistosihteeri.

Hakeminen

Jos päätät peruskoulun keväällä, voit hakea koulutukseen yhteishaussa osoitteessa www.opintopolku.fi. Jos sinulla on jo ammatillinen tutkinto, ylioppilastutkinto tai korkeakoulututkinto, tai jäit ilman koulutuspaikkaa yhteishaussa, voit hakea jatkuvassa haussa.

Aikuisille järjestetään samoja ammatillisia perustutkintoja kuin nuorillekin. Lisäksi aikuisille on tarjolla useita ammatti- ja erikoisammattitutkintoja.

Koulutuskeskus JEDUssa voi olla opiskelupaikkoja myös jo tutkinnon suorittaneille. Niihin ei haeta ammatillisen koulutuksen yhteishaussa (opintopolku.fi) vaan suoraan Jatkuvan haun kautta JEDUn kotisivuilla.

Aikuiset hakevat siis pääsääntöisesti suoraan oppilaitokseen (poisluettuna työvoimakoulutus). Hakuaika on jatkuva, ja JEDUn toimipisteet täyttävät vapaita paikkoja pitkin vuotta. Osassa tutkintoja hakuaikoja on erikseen syksyllä ja tammikuussa alkaviin koulutuksiin.

Tutkinto / todistus

Liiketoiminnan perustutkinto | merkonomi

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Liiketoiminnan perustutkinto | merkonomi? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.