Ammatillinen koulutus

Tutkintokoulutukseen valmentava koulutus | TUVA

Koulutuskeskus JEDU, paikassa Haapajärvi (+6 sijaintia)
Enintään yksi vuosi
Seuraava aloitus
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: 2. asteen yhteishaku
Lähiopetus
Enintään yksi vuosi
Seuraava aloitus
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: 2. asteen yhteishaku
Lähiopetus

Tutkintokoulutukseen valmentava koulutus | TUVA

Tutkintokoulutukseen valmentava koulutus | TUVA / Koulutuskeskus JEDU

TUVA - Tutkintokoulutukseen valmentava koulutus on tarkoitettu oppivelvollisuusikäisille sekä muille vailla toisen asteen tutkintoa oleville oppijoille, jotka tarvitsevat valmentavaa koulutusta. Tutkintokoulutukseen valmentavan koulutuksen tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiuksia hakeutua ammatilliseen tutkintokoulutukseen tai lukiokoulutukseen, selkeyttää opiskelijan suunnitelmia jatko-opintojen ja työelämään liittyvien uratoiveiden ja tavoitteiden suhteen. Koulutuksen aikana opiskelijan tavoitteena on tunnistaa omat vahvuutensa ja kiinnostuksen kohteensa ja rakentaa erilaisia vaihtoehtoja sekä toisen asteen opintoihin että työelämään. Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa opiskelijan opiskelu/tutkintokielen taitoja ja eri tiedonalojen tekstitaitoja sekä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja siten, että hänellä on riittävät edellytykset opiskella toisen asteen koulutuksessa.

TUVA-koulutuksen toteutus

Koulutuksen laajuus on 38 viikkoa ja suoritusaika enintään yksi vuosi. Opiskelija voi osallistua valmentavaan koulutukseen myös lyhyemmän ajanjakson omien tavoitteidensa ja osaamistarpeidensa mukaisesti ja siirtyä joustavasti tutkintotavoitteiseen koulutukseen.

Hakeminen

Koulutukseen haetaan valtakunnallisessa yhteishaussa osoitteessa opintopolku.fi.

Koulutuksen kesto

Valmentavan koulutuksen tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiuksia hakeutua ammatilliseen tutkintokoulutukseen tai lukiokoulutukseen.

Tutkinto / todistus

Tutkintokoulutukseen valmentava koulutus

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Tutkintokoulutukseen valmentava koulutus | TUVA? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.