paikassa Kuopio
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Pelastusopisto

Pelastusopisto on valtakunnallinen oppilaitos ja valtion virasto. Pelastusopisto suunnittelee ja toteuttaa hätäkeskustoiminnan ja pelastusalan ammatillista perus- ja täydennyskoulutusta, pelastustoimen sopimushenkilöstön koulutusta, siviilivalmiuden koulutusta, mukaan lukien varautuminen ja kansainvälinen pelastustoiminta sekä tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaa. Pelastusopisto sijaitsee Kuopiossa ja toimii sisäministeriön ohjauksessa.

Pelastusopistossa annetaan ammatillista tutkintoon johtavaa koulutusta seuraavissa tutkinto-ohjelmissa:

• Pelastajatutkinto
  • Hätäkeskuspäivystäjätutkinto
  • Alipäällystötutkinto
  • Pelastusalan päällystötutkinto (AMK)

Haluatko lisätietoa Pelastusopiston koulutustarjonnasta?

Löydät lisätietoa Pelastusopiston koulutustarjonnasta ja opintojen sisällöstä alla olevasta koulutuslistauksesta. Jokaisen koulutusesittelyn yhteydessä sinulla on mahdollisuus lähettää esimerkkioppilaitokselle yhteydenottopyyntö ja saada vastauksia opintojen aloittamiseen liittyviin kysymyksiisi.

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
Hätäkeskuspäivystäjätutkinto Kuopio
Pelastajatutkinto Kuopio

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Pelastusopisto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Hulkontie 83
70821 Kuopio