Itsenäiset maisteriohjelmat

Lähiopetus

Design and Technology Futures (MSc) | päiväopinnot

ihmisiä luokkahuoneessa

Design and Technology Future (D&TF) -maisteriohjelman perusajatuksena on, että menestyksekkäät innovaatiot syntyvät modernin teknologian syvällisen ymmärtämisen, monikulttuurisuuden arvostamisen ja luovan ajattelun pohjalta. Tämä monitieteinen koulutusohjelma yhdistää sekä teknologiaa että muotoilua.

Koulutuksen sisältö

Design and Technology Futures -ohjelma yhdistää koulutuksen ja innovaatiot yhtenäiseksi alustaksi, joka etsii ratkaisuja nykypäivän monimutkaisiin haasteisiin yhdessä teollisuuden ja julkishallinnon kanssa. Ohjelma rohkaisee opiskelijoita löytämään uusia ajattelutapoja ja innovaatioita omien mukavuusalueidensa ulkopuolelta. Koulutusohjelma tukee opiskelijoiden luovaa kehitystä ja itseilmaisua esittämällä ongelmat avoimessa muodossa.

Miksi tämä ohjelma?

• Koulutusohjelma käsittelee suunnitteluvetoisten innovaatioiden teoriaa ja käytäntöä kokonaisvaltaisesti. Opiskelijat saavat valmiudet käynnistää, johtaa ja toteuttaa tulevaisuuteen luotaavia korkean teknologian tuote- ja palvelusuunnittelun käsitteitä.
  • Koulutusohjelma tekee toimialan ja viranomaistahojen kanssa innostavia yhteistyöprojekteja, joissa kehitetään lupaavia tuote-palvelujärjestelmiä.
  • Opetushenkilöstöllä on korkea teoreettinen ja käytännöllinen kokemustausta.

Opintojen rakenne

• Yleiset opinnot – kurssit käsittelevät kulttuuriteoriaa ja visuaalista lukutaitoa, joiden pohjalta ymmärrät kulttuurin, tieteen, teknologian ja taloudellisen kehityksen välisiä suhteita.
  • Perusopinnot – sisältävät kursseja muotoilusta (ihmislähtöinen suunnittelu, yritysmuotoilu), insinöörityöstä (tuotannon digitalisointi, kilpailevien tuotteiden suunnittelu) ja yrittäjyydestä (yrittäjyys ja liiketoimintasuunnittelu).
  • Erikoistumisopinnot – opinnoissa syvennytään palvelujärjestelmäsuunnittelun työkaluihin, menetelmiin ja käytäntöihin aidoissa kehityshankkeissa.
  • Vapaasti valittavat opinnot – opintoja voi valita vapaasti yliopiston tarjonnasta.
  • Lopputyö – tutkimustyö, jossa opiskelija ratkaisee käytännön ongelmia tieteellisten periaatteiden ja innovatiivisten menetelmien pohjalta.

Uramahdollisuudet

Tulevaisuudessa voit työskennellä yrittäjänä, innovaatiojohtajana, tuote- ja palvelusuunnittelijana ja esimiehenä hyvin monenlaisissa kehittämistyöryhmissä. Sinulla on myös valmiudet toteuttaa desing-vetoisia innovaatioprojekteja, joissa teknologiset ratkaisut sekä markkinoiden ja yhteiskunnan luomat mahdollisuudet kohtaavat.

Hakeminen

Hakijalla tulee olla vähintään alempi korkeakoulututkinto tekniikan tai muotoilun alalta. Lisäksi hakijoiden tulee suorittaa GRE General Test -koe, kirjoittaa motivaatiokirje, esittää portfolio sekä osallistua verkossa suoritettavaan etähaastatteluun.

Koulutukseen haetaan oppilaitoksen omien kotisivujen kautta, ja kotisivuilta löydät myös tarkempaa lisätietoa koulutusohjelmakohtaisista hakukriteereistä, portfoliosta ja GRE General Test -kokeesta.

Hakuaika 1.2.2024-1.8.2024.

Tutkinto / todistus

Master of Science in Engineering (MSc)

Kustannukset

Lukukausimaksu EU:n ulkopuolisille opiskelijoille: 5000 € / vuosi.

Koulutus on maksuton EU / ETA -maiden opiskelijoille.

Tietoa elämisen kustannuksista

Suomalaiset saavat Viroon opintorahaa ja asumislisää. Opintovuoden aikaista tukea saa syyskuusta kesäkuulle noin 460 euroa kuukaudessa. Tämän lisäksi opiskelija voi hakea valtion takaamaa opintolainaa, joka on kandiopiskelijalle 8000 euroa vuosittain (8000e x 3v). Keskimäärin tämä tekee 800 euroa kuukaudessa. Lisätietoja maisteriohjelmille myönnettävistä opiskelijaeduista saat Kelalta.

Tallinnassa eläminen on yleisesti edullisempaa kuin Suomessa, joten omiin elinkustannuksiin voi osittain vaikuttaa itse.

Tallinnan Teknillisen yliopiston asuntoloiden vuokrien hinta on noin 150 euroa kuukaudelta. Kaupungissa vuokralla asuminen kustantaa noin 300–600 euroa kuukaudessa. Jaetussa yksityisessä huoneistossa asuminen (kolmio kämppiksen kanssa) kustantaa n. 300–500 euroa kuukaudessa.

Elintarvikekustannukset Tallinnassa ovat noin 200–250 euroa kuukaudessa.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Design and Technology Futures (MSc) | päiväopinnot? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.