Ammatillinen koulutus

Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku
Etätoteutus

Sertifioitu Joogaopettaja

Haluatko työskennellä kiinnostuksen kohteesi parissa ja ansaita elantosi joogaopettajana? Haluatko tehdä harrastuksestasi ammatin? Tai ehkä sinua kiinnostaa joogaopettajakoulutuksen intensiivisyys, ja etsit kokonaisvaltaisia kokemuksia joogasta ja itsestäsi. Tai ehkä rakastat joogaa yli kaiken ja haluat ottaa seuraavan askeleen. Joka tapauksessa, olet saapunut oikeaan paikkaan!

Suoritettuasi Sertifioitu Joogaopettaja -koulutuksen, voit:

• ohjata joogatunteja itsenäisesti / free lancerina
  • hakea joogaopettajan töitä
  • toteuttaa unelmasi omasta joogastudiosta
  • ymmärtää syvemmin kiehtovaa joogapraktiikkaa ja tehostaa omaa harjoittamistasi

Mahdollisuudet ovat rajattomat!

Koulutuksen sisältö

Joogaopettajakoulutuksen aikana opit tuntemaan itsesi ja kuuntelemaan sisäistä ääntäsi. Saat syventävää tietoa joogafilosofiasta, joka on paljon enemmän kuin pelkkiä fyysisiä liikkeitä ja asentoja.

Joogaopettajaksi opiskelu ei tarkoita pelkkää ammattikoulutuksen hankkimista, vaan lisäksi pääset aloittamaan kiehtovan matkan itseesi. Tämän koulutuksen aikana opit olennaiset asiat joogasta. Opit kaikki perusasennot ja sen kuinka luodaan joogasarjoja ja koostetaan onnistunut ja miellyttävä joogatunti.

Lisäksi opit ohjaamaan oppilaitasi tehokkaasti, räätälöimään asentoja heille sopiviksi sekä käsittelemään tunteita, joita voi nousta pintaan harjoituksia tehtäessä. Pääset kehittämään myös kommunikaatiovalmiuksiasi auttaaksesi oppilaita keskittymään tunnin aikana. Opit ohjaamaan syvän rauhan ja itseluottamuksen kautta niin, että oppilaat saavat tunneiltasi rauhan, sisäisen voiman ja henkilökohtaisen kehittymisen kokemuksia.

Opetusvalmiuksiasi vahvistaaksesi saat kattavat teoreettiset tiedot jooga-anatomiasta, joogafilosofiasta, joogan kahdeksasta haarasta, chakra-järjestelmästä, nadi-kanavista, hienovaraisesta energiasta, hengitystekniikoista, meditaatiosta, mindfulnessista, hyväksynnästä ja itsemyötätunnosta. Opit kuinka ottaa oppilaasi vastaan ja kommunikoida heidän kanssaan eri tavoilla, ja kuinka kehonkieli ja käyttäytyminen voi paljastaa epätasapainoisuuksia oppilaittesi kehoissa.

Tämän koulutuksen tyyli on Vinyasa-Jooga pohjautuen Astangajoogaan. Vinyasa-joogan liikkeitä ohjataan hengityksen kautta. Tämä joogatapa on hyvä ja lavea, aloittelijalle sopiva tyyli, jonka intensiteettiä voi vaihdella harjoittajien valmiuksien mukaan. Voit myöhemmin täydentää osaamistasi muilla joogamuodoilla.

Koulutuksen rakenne

MODUULI 1

• Osio 1: Esittely, mm. joogan hyödyt ja eri joogatyylit
  • Osio 2: Joogafilosofia, mm. joogasutra, joogan 8 haaraa ja yamat
  • Osio 3: Jooga-asanat ja tekniikka, mm. oikea asento, aurinkotervehdys ja trikonasana
  • Osio 4: Pranayama/hengitys, mm. hengitysrytmi aurinkotervehdyksessä
  • Osio 5: Mentaalinen osuus, mm. matka sisäänpäin ja turvan tunne

MODUULI 2

• Osio 1: Joogafilosofia, mm. asana, pratyahara ja dharana
  • Osio 2: Jooga-asanat ja tekniikka, mm. oikea asento ja jooga-anatomia
  • Osio 3: Pedagogiikkaa joogaopettajalle, mm. oppilastyypit ja sanallinen valmentaminen
  • Osio 4: Pranayama / hengittäminen, mm. energia, prana ja ujjayi-hengitys
  • Osio 5: Mentaalinen osuus, mm. itsereflektointi ja itsensä hyväksyntä
  • Osio 6: Savasana, mm. savasanaan johdatus

MODUULI 3

• Osio 1: Joogafilosofia, mm. joogabandhat / energialukot
  • Osio 2: Jooga-asanat ja tekniikka, mm. vaihtoehtoiset jooga-asennot ja lihasanatomia
  • Osio 3: Pedagogiikkaa joogaopettajalle, mm. hyvän joogasarjan luominen
  • Osio 4: Hengitys, nadi shodhana ja kapalabhati

MODUULI 4

• Osio 1: Joogafilosofia, reinkarnaatio ja joogajumalia
  • Osio 2: Jooga-asanat ja tekniikka, mm. jooga-anatomia ja lihasvammat
  • Osio 3: Pedagogiikkaa joogaopettajalle, mm. joogaopettajan etiikka
  • Osio 4: Pranayama / hengitys, mm. kuinka hengitys ja meditointi kuuluvat
    yhteen
  • Osio 5: Mentaalinen osuus, mm. meditaatiomuodot ja meditaatiomusiikki

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

Joustavasti

• Etätoteutus
  • Verkossa
  • Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku

Tutkinto / todistus

Sertifioitu Joogaopettaja

Koulutus ei ole Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto.

Kustannukset

Koulutuksen hinta on 2150 euroa.

Voit maksaa kahdella eri tavalla: koko maksu yhdellä laskulla, tai moduulia kohden etukäteen 538 euroa per moduuli. Hinnat sisältävät ALV:n.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Sertifioitu Joogaopettaja? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Sponsoroitu