Ammatillinen koulutus

Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku
Etätoteutus

hope despair

Palatko halusta auttaa ihmisiä, tahdotko auttaa heitä voimaan fyysisesti paremmin ja antaa heille siihen keinot? Sitten olet löytänyt oikean koulutuksen.

Koulutettuna KKT-terapeuttina voit työskennellä auttaaksesi ihmisiä, jotka kärsivät esimerkiksi ahdistuksesta, unettomuudesta, stressistä, voimattomuudesta antamalla heille tarvittavat työkalut muuttaakseen näkökulmansa ja tapansa katsoa itseään.

Koulutuksessa keskitytään niihin 12 työkaluun, joihin kognitiivinen käyttäytymisterapia pohjautuu sekä siihen kuinka keskustella asiakkaan kanssa ja mitä keskusteluissa tulee ottaa huomioon.

Koulutuksen rakenne

MODUULI 1

• Työkalu 1: Hyvä kommunikaatio, mm. yhteispeli ja vaitiolovelvollisuus
  • Työkalu 2: Psykoedukaatio, mm. soveliaan tilan psykoedukaatio ja erilaisia selitysmalleja

MODUULI 2

• Työkalu 3: Päämäärät arvojen perusteella, mm. loppupäämäärät, pitkän linjan tavoitteet, välitavoitteet
  • Työkalu 4: Kotitehtävät, mm. terapiakeskustelujen muotoilu ja sopivan kotitehtävän muotoilu

MODUULI 3

• Työkalu 5: Ongelmanratkaisu, mm. sovellusalueet, valmistautuminen, muutostyö
  • Työkalu 6: Rentoutuminen, mm. vapauttava rentoutuminen ja rentoutusharjoituksia

MODUULI 4

• Työkalu 7: Käyttäytymisen aktivointi, mm. aktiviteettien kartoitus ja käyttäytymiskaavojen muuttaminen
  • Työkalu 8: Käyttäytymiskoe, mm. syyt ja seuraukset sekä välttelevä käyttäytyminen

MODUULI 5

• Työkalu 9: Altistaminen, mm. fobiat ja hallitsemattomat pelot
  • Työkalu 10: Tietoinen läsnäolo, mm. kehää kiertävät ajatukset ja tunteet

MODUULI 6

• Työkalu 11: Vastoinkäymisten ehkäisy ja käsittely, mm. apua vastoinkäymisiin ja riskitilanteiden tunnistaminen
  • Työkalu 12: Edistyksen ylläpitäminen, mm. terapian päättäminen ja kuinka auttaa asiakasta eteenpäin

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

Joustavasti

• Etätoteutus
  • Verkossa
  • Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku

Tutkinto / todistus

Sertifioitu KKT-terapeutti

Koulutus ei ole Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto.

Kustannukset

Koulutuksen hinta on 1112 €.

Voit maksaa kahdella eri tavalla: koko maksu yhdellä laskulla, tai moduulia kohden etukäteen 186 € per moduuli.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Sertifioitu KKT-terapeutti? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Sponsoroitu