Ammattitutkinnot

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto

Koulutuskeskus JEDU, paikassa Ylivieska (+1 sijaintia)
Henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
Seuraava aloitus
Joustavasti (+2 toteutusta)
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku
Lähiopetus
Henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
Seuraava aloitus
Joustavasti (+2 toteutusta)
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku
Lähiopetus

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto | Koulutuskeskus JEDU

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinnon suorittanut henkilö toimii henkilökohtaisen avustamisen, kiinteistönhoidon, kotityöpalvelujen, laitoshuollon, teknisen kiinteistönhoidon tai toimitilahuollon tehtävissä puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan asiakaskohteissa.

Laitoshuoltaja/toimitilahuoltaja osaa suunnitella ja toteuttaa puhtauspalveluja erilaisissa asiakaskohteissa, joita ovat esim. oppilaitokset ja päiväkodit, terveydenhuoltotilat, hotelli- ja majoitustilat, kauppakeskukset ja myymälätilat, teollisuuslaitokset tai uima-allas- ja kylpylätilat. Osaamista voi painottaa esim. avustamiseen ja huolenpitoon, ruokapalveluihin, perussiivouspalveluihin, työhön opastamiseen, ympäristönhuoltopalveluihin tai kiinteistön ja ulkoalueiden hoitoon liittyviin tehtäviin.

Kodinhuoltaja osaa suunnitella ja tuottaa asiakkaalle kotisiivouspalveluja sekä valintansa mukaan myös esim. avustamis- ja asiointipalveluja, ruokapalveluja, tekstiilien huoltoa, huonekasvien huoltoa tai muita asiakkaan tarvitsemia palveluita. Kodinhuoltajaksi voit opiskella Ylivieskassa.

Kiinteistönhoitaja osaa yleiset kiinteistön hoito- ja valvontatehtävät. Osaat hoitaa LVI-järjestelmiä ja käyttää kiinteistöautomaatiojärjestelmiä. Hallitset rakennusteknisiä korjaustöitä. Kiinteistönhoitajana tehtäviisi kuuluu usein myös ulkoalueiden hoitoa, koneiden käsittelyä sekä ilmanvaihtojärjestelmien puhdistustöitä. Kiinteistönhoitajaksi voit opiskella Nivalassa.

Koulutuksen sisältö ja toteutus

Koulutus sopii sekä alan työssä oleville, että ammatinvaihtajille. Kokemus alalta on suotavaa, mutta ei välttämätön. Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto muodostuu pakollisista tutkinnon osista ja valintasi mukaisesta osaamisalasta (valitaan yksi osaamisala)

• kiinteistönhoidon osaamisala, kiinteistönhoitaja (Nivala)
  • toimitilahuollon osaamisala, laitoshuoltaja/toimitilahuoltaja, kodinhuoltaja (Ylivieska)

Tutkinto muodostuu pakollisista ja valinnaisista tutkinnon osista. Vaihtoehtoja on lähes 30, joten tutkinnon voi rakentaa mielekkääksi itseä ja/tai omaa työpaikkaa parhaiten palvelevaksi kokonaisuudeksi.

Opastamme mielellämme valintojen tekemisessä ja koulutukseen osallistuvalle laaditaan aina henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma. Aiemmin hankittu osaaminen otetaan huomioon ja opintojen määrä, muoto ja tutkinnon suorittamisaika ovat yksilölliset. Opiskelu voi olla päätoimista tai sivutoimista.

Koulutus koostuu lähiopetuksesta, noin 2-4 päivää kuukaudessa, etäopiskelusta sekä työpaikalla tapahtuvasta oppimisesta. Koulutus sisältää näytöt.

Osia tutkinnosta voi suorittaa myös ilman koulutusta näytöillä, mikäli tarvittava osaaminen on olemassa tai voidaan hankkia työssä oppien.

Hakeminen

Voit hakea koulutukseen oppilaitoksen omien kotisivujen kautta.

Tutkinto / todistus

Kustannukset

Koulutuksen hinta 450 €. Oppisopimuksena koulutus on maksuton.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.