Näyttää 1-20 koulutusta 20 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
Haluatko tietää, miten suodatamme hakutuloksia? Lue täältä lisää siitä, miten koulutukset listautuvat hakutuloksissa.
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-20 koulutusta 20 tuloksesta

Parturi-kampaajan koulutus

Kauneudenhoitoalan ammattilaiset tuottavat ihmisille kauneudenhoitopalveluja, jotka edistävät hyvinvointia ja osaltaan vahvistavat persoonallista identiteettiä. Kauneudenhoitoalan palveluilla vaikutetaan ulkoiseen olemukseen, hiuksiin ja ihoon. Kauneudenhoitoalan ammateista tutuimpia ovat kosmetologin ja parturi-kampaajan ammatit. Heidän työnsä on asiakaspalvelua ja päätavoitteena tyytyväinen asiakas!

Parturi-kampaaja

Parturi-kampaaja leikkaa, hoitaa, muotoilee ja värjää asiakkaiden hiuksia, suunnittelee kampauksia sekä opastaa asiakasta hiustenhoitotuotteiden valinnassa. Työhön voi sisältyä lisäksi pään, niskan ja hartioiden hierontaa. Parturi-kampaajalta odotetaan palveluhenkisyyttä ja asiakkaiden toiveiden kuuntelemista.

Parturi-kampaaja työskentelee yrittäjänä tai toisen palveluksessa. Yrittäjänä toimivalla parturi-kampaajalla on joko oma liike tai hän on vuokrannut yhden paikan, ns. vuokratuolin, jonkun muun omistamasta liikkeestä. Parturi-kampaajan työtilat voivat sijaita liikehuoneistossa, kotona, kylpylässä, sairaalassa, palvelutalossa tai tavaratalossa.

Työssä olennaista ovat sosiaaliset taidot, hyvä koordinaatiokyky, luovuus, estetiikan tulkintataito sekä kolmiulotteinen muototaju. Mielikuvitusta ja taiteellisuutta tarvitaan varsinkin vaativissa töissä, kuten esimerkiksi tehtäessä kampauksia erikoistilaisuuksiin. Parturi-kampaajan on osattava markkinoida ja myydä hiustenhoitotuotteita ja omaa työtään. Alan kehityksen ja muodin aktiivinen seuranta sekä monipuolisten taitojen ylläpito ovat välttämättömiä alalla menestymiselle.

Tulevaisuus alalla

Kauneudenhoitoalalla menestymiseen vaikuttaa suuresti valmiudet toimia yrittäjänä. Hyvä liikeidea ja mahdollinen profiloituminen ovat kilpailun lisääntyessä olennaisia. Paikkakuntakohtaiset erot työllisyystilanteessa ovat suuret ja esim. parturi-kampaajien työllisyystilanne vaihtelee suuresti eri osissa maata.

Vertaile koulutuksia